Hebat, Budak Mampu Melihat Dalam Keadaan Gelap

nong Budak Mampu Melihat Dalam Gelap
Nong Youhui, asal Cina, lahir dengan memiliki mata bersinar warna biru cerah. Namun yang istimewanya dari mata Nong adalah matanya itu mampu melihat di dalam gelap.
Pada mulanya ayah Nong iaitu Ling sempat membawa Nong ke hospital di Dahua, Cina selatan, disebabkan matanya itu. Namun seperti yang dijelaskan Ling, doktor di sana hanya mengatakan kalau mata Nong berhenti bersinar nanti, warna anak matanya akan kembali menjadi hitam semula.
“Mereka katakan pada sy yang dia akan berhenti bersinar nanti dan matanya akan kembali hitam seperti kebanyakan orang Cina yang lain, tapi matanya tidak pun berubah.”
Yang anehnya mata Nong dikatakan mampu melihat di dalam tempat yang gelap tanpa perlu sedikitpun cahaya dan mata Nong mampu melihat dengan jelas seperti pengelihatan mata normal semasa siang hari.
Menurut para penyelidik, Nong lahir dengan keadaan yang jarang ditemui yang disebut leukodermia di mana keadaan itu membuatkan mata Nong memiliki sedikit pigmen pelindung dan menjadi lebih sensitif terhadap cahaya

Catat Ulasan