Pasangan dating di ketinggian 800 kaki !


Inilah pasangan muda yang mungkin sedang 'dating' di puncak bukit. Hanya dengan beberapa kesilapan, mereka boleh jatuh kedalam jurang sedalam 800 kaki.


Pasangan itu telah berhati-hati merangkak untuk ke pinggir 'Hanging Rock' yang bertempat di Australia, di mana batu itu hanya mempunyai keluasan beberapa kaki lebar.


Jurugambar Michael Matthews kagum melihat kedua-duanya setakat ini berani untuk berada dipembentukan batu yang sempit, yang menghadap ke Gaung Sungai Grose di Blue Mountains New, SouthWales.

Beliau berkata, 'Mereka berada di penghujung batu itu selama kira-kira 5 minitMereka juga telah memeluk serta bercium di luar sana tetapi melakukannya dengan pergerakan yangsangat berhati-hati. '


Encik Matthews, 54 tahun, telah keluar memandu darirumahnya yang berada di Sydney, setelah melihat imejHanging Rock pada satu setem pos.

Beliau berkata, 'Saya memutuskan untuk melihatnya dengan kedua-dua mata saya. Lokasi tersebut memakan masamemandu selama dua jam dari rumah saya yang diikuti dengansatu jam jarak berjalan kaki dari tempat letak keretaOleh kerana bahaya yang jelas pada kawasan ini, ianya tidaksangat diiklankan. Tiada terdapat papan tanda yang menunjuk di mana Hanging Rock itu berada'.


Encik Matthews sampai di lokasi yang dikenali sebagai 'BaltzersLookout' tetapi masih tidak dapat melihat Rock HangingBeliau berkata, 'Saya berasa agak terdedah di sana. Tiada pagar disediakan dan angin bertiup kencang.'



'Saya terlihat pasangan itu apabila saya menoleh secara tiba-tiba. Mereka pasti telah memanjat untuk berada di atas sanaSaya panik terutamanya apabila mereka mendapat begitu dekat dengan tebing. Dan apabila saya melihat pasangan itu baru saya sedar disitulah 'Hanging Rock' yang dimaksudkan.

Catat Ulasan