Apabila Laut Terbelah DUA!!!

Saya fikir ini lautan yang bergabung atau sempadan lautan adalah perkara yang paling luar biasa yang saya lihat pelayaran Alaska di dalam air. Kedua-dua badan-badan air bergabung di tengah-tengah teluk Alaska dan terdapat buih yangmembangun hanya di persimpangan mereka. Saya fikir ini adalah satu contohHalocline, yang Cline yang disebabkan oleh kecerunan yang kukuh, kemasinanmenegak dalam badan air.Walau bagaimanapun, beberapa orang telah mengulasbahawa Halocline adalah lebih daripada fenomena mendatar dan ini adalah lebihmenegak berorientasikan.
Saya cukup yakin bahawa apa yang anda lihat adalah hasil daripada glasier leburyang terdiri daripada air tawar dan laut mempunyai peratusan yang lebih tinggigaram menyebabkan kedua-dua badan-badan air mempunyai ketumpatan yangberbeza dan dengan itu membuat ia lebih sukar untuk bergaul. Saya diberitahu,mereka akhirnya akan mencampur diberi masa yang cukup. Bagaimanapun, apa,lautan penggabungan sesungguhnya satu peristiwa alam semula jadi yang hebat.

1 comments:

dalam quran sudah disebutkan perihal lautan , bahawa setiap lautan itu ada batas dan sempadanya , air disebelah pihak tidak akan masuk bercampur dengan air disebelah yg lain,

benda ini Tuhan sudah peringatkan pada kita sejak dulu , cuma manusia yang tak mengkaji ...

Reply

Catat Ulasan