Ciri-Ciri Lelaki Seksi – Bahagian 1

Pernah tak korang rasa diri korang seksi pada satu-satu masa atau tempat? Ada kajian yang dilakukan oleh orang Barat bahawa seksi itu terletak pada tahap keyakinan diri seseorang. Keyakinan seseorang adalah daya penarik kepada kebanyakan orang. Pendek kata confident adalah seksi, dan lelaki sukakan perempuan yang seksi (confident). Itu lelaki. Kalau perempuan pula? Sama juga. Tapi kali ni bukan tahap keyakinan yang aku nak huraikan. Ini adalah berdasarkan kaji selidik terhadap sekumpulan wanita yang aku buat dalam beberapa bulan lepas.
Kaji selidik ni dilakukan melalui Facebook dan juga forum. Ramai yang beri respon dan pendapat masing-masing. Melalui kesemua respon yang berjaya dikumpul dapat aku simpulkan Ciri-ciri Lelaki Seksi ni terbahagi kepada dua kategori utama iaitu luaran dan dalaman. Perlu diingatkan terlebih dahulu kaji selidik yang aku jalankan ni bukan bertujuan lucah ye. Seksi tidak semestinya bermakna lucah. Kajian ini hanyalah bertujuan untuk menjadi seorang yang sedap dipandang mata wanita. Nak juga tahu apa yang perempuan nampak seksi pada seorang lelaki. Asyik lelaki je nampak seksi wanita je kan hehe.
Dua kategori dapat dipecahkan iaitu kategori Penampilan (luaran) dan Sikap(dalaman) bagi seorang lelaki yang dipandang seksi. Kita tengok hasil kajian bagi kategori Penampilan dulu:
penampilan1 Ciri Ciri Lelaki Seksi   Bahagian 1
Daripada graf kat atas ni memang jelas kebanyakan wanita sukakan lelaki yang berbadan agak tough. Tapi tough yang dimaksudkan bukanlah badan tegap seperti Mr. Universe. Kebanyakan wanita tidak berapa suka lelaki yang terlampau tegap. Tough yang dimaksudkan adalah berbadan tegap sederhana dengan dada yang bidang. Ramai yang cakap bentuk tubuh badan macam Aaron Aziz atau lebih dikenali sebagai Seth Tan dalam drama Nora Elena yang biasanya menjadi idaman para wanita yang disoal-selidik. Kalau ada six packs sikit lagilah diorang suka. Itu pandangan kebanyakan wanita yang ditanya. Lain orang lain taste icon wink Ciri Ciri Lelaki Seksi   Bahagian 1
Sama juga dengan ketinggian. Kebanyakan wanita lebih suka lelaki yang lebih tinggi daripadanya. Lelaki yang lebih tinggi biasanya dapat digambarkan sebagai lelaki penyelamat. Kebanyakan wanita suka berada dalam dakapan lelaki. Atas sebab itulah lelaki yang lebih tinggi selalunya menjadi pilihan, lagi-lagi yang berdada bidang. Tapi tak semestinya juga. Kalau semua pegang statement ni kesianlah kepada suami yang lebih rendah daripada isterinya hehe. Ada juga orang kata jodoh lebih panjang jika si isteri lebih tinggi daripada suami. Wallahualam.
Tang punggung tonggek lelaki ni jawapan yang paling aku tak sangka. Bukan lelaki je yang suka tengok punggung perempuan, wanita pun tak terkecuali hehe. Punggung gebu macam kuih pau yang jadi idaman kebiasaannya macam striker Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha kata diorang hehe. Punggung yang agak tonggek ni kata diorang sedap dicubit ataupun ditampar manja. Jadi lelaki yang berpunggung agak leper tu bolehlah buat senaman membesarkan ‘bumper’ kasi mantap sikit hehe. Untuk isteri juga icon razz Ciri Ciri Lelaki Seksi   Bahagian 1

Catat Ulasan