[5 Gambar] Batu Yang Mempunyai Darah Dan Organ Dalaman?

Kami hairan apabila melihat batu ini mempunyai darah dan organ dalaman. Namun, makhluk yang menyerupai “batu” ini dalam bahasa saintifiknya dikenali sebagai Pyura Chilensis, dan masyarakat tempatan menggelarnya sebagai “Gnarly”. Ia merupakan sejenis hidupan laut yang boleh ditemui di kawasan perairan berbatu sekitar Chile dan Peru.

Selain daripada rupanya yang seakan-akan batu dan tidak mampu bergerak, ia sebenarnya boleh dimakan. Di Chile, hidupan ini ditangkap secara komersial dan masayarakat tempatan lazimnya memakannya secara mentah atau dimasak dengan sayur-sayuran kerana rasanya yang sedap.

Cara pembiakan makhluk ini ada lah secara aseksual iaitu pembiakan sendiri atau tunggal tanpa memerlukan pasangan disebabkan ia tidak mampu bergerak. Oleh itu, makhluk ini boleh bertukar jantina sama ada menjadi jantan atau betina mengikut kemahuannya sendiri.








HairanBlogMahkluk Allah dimuka bumi ini banyak dan manusia masih lagi belum dapat mengetahui sepenuhnya. Ternyata ilmu Allah tersangatlah luas. Jadi tak perlu la bongkak dan berlagak pandai sangat.

Catat Ulasan