SAMI YANG KANTOI AKSI TERLAMPAU

Tok sami buat hal lagi. Kali ini diperangkap suami isteri yang tamak wang. Tapi rancangan ini kantoi di tengah jalan. Wang baru ciput, tapi beritanya telah tersebar. Nyawa pula di hujung tanduk.


Suami 56 tahun dan isteri (Puan See, bukan nama sebenar) 30 tahun membuat aduan kepada akhbar tentang perlakuan sumbang seorang sami, berjawatan pembantu Ketua Sami di sebuah wat di sekitar Bangkok. Sami tersebut melakukan perbuatan sumbang dengan Puan See yang dirakam dalam klip video.


Klip video tersebut dirakam oleh pasangan suami isteri itu bagi memeras ugut duit daripada sami syaitan. Setelah dapat sebahagian daripada duit yang dituntut, Puan See terima ugutan bunuh oleh anak murid sami melalui telefon. Mereka ketakutan lalu membuat laporan berserta klip video berkenaan.




Sami yang dikatakan menjadi lambang kesucian, menjauhi keseronokan duniawi. Walau bagaimanapun, nampaknya ada juga dari mereka juga kantoi dengan nafsu yang satu ni.


Nafsu tidak mengenal siapa? Tak kira siapalah kita. Tan Sri, Datuk, orang masjid atau orang biasa… kalau gagal mengawal akan tersungkur & kecundang la nampaknya

Catat Ulasan