5 sebab lelaki pilih wanita lebih tua

Older Woman And Younger Man 250x300 5 sebab lelaki pilih wanita lebih tua.
Jalinan asmara antara seorang wanita yang lebih tua dengan lelaki muda belakangan ini bukan lagi hal aneh. Sebut saja pasangan selebriti Ashton Kutcher dengan Demi Moore atau Raffi Ahmad dan Yuni Shara. Kedua pasangan itu terlihat kian hari kian mesra, meskipun perbezaan usia yang cukup jauh.

Mungkin masih banyak orang yang menilai tidak lazim hubungan antara lelaki muda dengan wanita yang telah berumur. Berikut ini beberapa alasan mengapa lelaki memilih wanita yang lebih tua


Lebih menarik
Dalam survey dalam sebuah majalah, lebih banyak lelaki yang memilih foto wanita yang berumur dibanding wanita muda. Responden lelaki mengungkapkan bahwa wanita berumur lebih terlihat menarik di mata mereka.

Lebih seksi
Banyak lelaki yang mengungkapkan wanita berumur terlihat lebih seksi. Benar saja, ternyata hormon wanita meningkat di usia 30an dan terus meningkat hingga 20 tahun ke depan. Sehingga semakin tua, wanita semakin terlihat seksi.

Lebih tua = Lebih bahagia
Sebuah penelitian mengungkapkan, wanita secara emosional terus berkembang dan semakin mantap. Sehingga, wanita yang berumur lebih tua menjalani hidupnya dengan bahagia. Para wanita berumur pun merupakan pasangan yang menyenangkan.

Lebih berdikari
Banyak lelaki yang mencari sosok wanita yang berdikari. Tidak hanya berdikari dalam segi emosional, tapi juga berdikari dalam hal kewangan. Biasanya wanita berumur telah memiliki kareir dan kewangan yang cemerlang, sehingga ia tidak lagi meminta pada pasangannya untuk dibelikan sebuah barang yang mahal.

Banyak pengalaman
Bukan hanya pengalaman seksnya saja, wanita berumur juga telah mengalami banyak rintangan hidup. Sehingga ia mampu berkongsipengalaman dengan kekasihnya dan dapat memberi nasihat untuk kekasihnya yang lebih muda.

Credit : aduhaimedia

Catat Ulasan