(BONGKAR) Hubungan Malaysia Israel (Hubungan Dagang) Cukup “ISTIMEWA” Dalam “DIAM”?

israel malaysia (BONGKAR) Hubungan Malaysia Israel (Hubungan Dagang) Cukup ISTIMEWA Dalam DIAM?
Secara faktanya, kita semua sudah dimaklumkan tidak akan ada hubungan Malaysia Israel termasuklah juga hubungan dagang dengan Israel. Tetapi, jangan terkejut hubungan Malaysia Israel cukup istimewa selama ini. Mulut cakap lain, tapi buat benda lain…. 
Gambar lori di atas adalah dirakam di sekitar Lebuhraya Utara Selatan (PLUS). Yang menariknya tentang latarbelakang kelibat lori di atas adalah kerana :
  • Lori kargo ZIM
  • Nama “Zim” ini merupakan cadangan Menteri Pengangkutan Israel yang pertama, David Remez yang merujuk petikan di dalam Injil Perjanjian Lama (24:24) di mana perkataan Hebrew “Zim” merujuk kepada “kapal besar.”
  • Nama ini dipilih bersesuaian dengan matlamat utama syarikat: untuk membina sebuah armada dagang yang besar sehingga boleh sampai ke Malaysia.
  • Nak tahu lebih lajut mengenai syarikat ZIM  [Laman Web syarikat ZIM]
isrel malaysia (BONGKAR) Hubungan Malaysia Israel (Hubungan Dagang) Cukup ISTIMEWA Dalam DIAM?
Melihatkan kepada statistik di aats menujukkan bukan calang-calang hubungan Malaysia Israel selama ini. Malaysia berjaya menempatkan diri menjadi rakan dagang utama Israel yang ke 15. Hebat……
malaysia israel 3 (BONGKAR) Hubungan Malaysia Israel (Hubungan Dagang) Cukup ISTIMEWA Dalam DIAM?
Ini pula ucapan Menteri Perdagangan dan Industri Israel yang menunjukkan hubungan Malaysia Israel daripada segi hubungan dagang
P/S : Sememangnya Malaysia diketahui tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel. jadi kerajaan haruslah memberikan penjelasan mengenai dasar sebenar kerajaan dalam hubungan Malaysia Israel sekarang ini?

Sumber  :  beritasemasa.com

Catat Ulasan