Budak 10 Tahun Jual Nenek Di eBay

nonna nipote.jpg 370468210 Budak 10 Tahun Jual Nenek Di eBay..
Essex – Seorang gadis kecil di UK menjadi terkenal setelah dia menjual neneknya sendiri di laman lelongan eBay. Gadis berusia 10 tahun yang bernama Zoe Pemberton telah menawarkan neneknya, Marian Goddal berusia 61 tahun di internet.
Tidak lupa Zoe mendedahkan sifat-sifat neneknya. seperti sering mengganggu dan sering merengek dan kadangkala sikapnya juga sangat menyeronokkan.
Tetapi yang peliknya, mendapat pemintnya sendiri di eBay, malah telah membuat tawaran sehingga £ 20.000 sebelum ia disekat lelongan di eBay kerana terlalu kontroversi.
“Saya sedang duduk dan menonton televisyen dan dia terus meminta saya untuk melakukan perkara-perkara seperti membuat dia minum. Kemudian apabila sedang bermain laptop, tiba-tiba muncul idea untuk menjual nenek saya melalui eBay,” kata Zoe yang tinggal di Essex dengan rasa tidak bersalah.
Zoe berkata dia benar-benar tidak mahu menjual neneknya, tetapi hanya mencari seseorang yang mahu menjaganya.” Menurut Thomas seperti yang dipetik oleh UK Express.
Sejurus selepas siaran, pihak eBay menyekat lelongan tersebut kerana mereka mempunyai dasar yang melarang akses perdagangan manusia.

Catat Ulasan