Kerana sayangkan anak murid sanggup ceraikan isteri




Seorang guru telah berhubungan seks dengan muridnya berusia 16 tahun hingga memiliki dua anak. Kerana cintanya kepada pelajar itu, guru pun menceraikan isterinya yang sudah memiliki dua anak.


Guru tersebut bernama John Forrester (47) bekas ketua  muzik di Akademi Koncorth, Aberdeen, Scotland. Ketika kejadian itu Claire, masih berusia 16 tahun.


Perhubungan itu berlanjutan sehingga memiliki dua anak, kerana hari-hari guru itu tinggal di rumah murid tersebut. Kerana sayangkan pelajar yang tentu lebih muda dia sanggup menceraikan isterinya.Dia dan isterinya juga mempunyai 2 orang anak.


John pun dipecat dari sekolah kerana kes itu. Tapi tindakan itu tidak membuatnya  untuk terus mencintai Claire bekas muridnya. Dan  mereka menikah setelah memiliki dua anak.

Pihak keluarga murid khabarnya sudah memberikan restu dalam hal itu. Mereka berkata "Itu semua sangat kontroversi kerana perbezaan usia sangat jauh. Tapi apa yang mahu dikatakan kerana mereka sudah saling mencintai dan menghasilkan dua anak lagi," ujarnya
.

Catat Ulasan