Lelaki ini ambil masa 26 tahun untuk selesaikan permainan rubic cube ini

Selepas berusaha selama 26 tahun dan menghabiskan masa selama 27,400 jam, seorang lelaki di Britain, Graham Parker akhirnya berjaya menyelesaikan permainan kiub Rubik pada tahun 2009.

Parker, 45, membeli permainan tersebut pada 1983 ketika Yuri Andropov masih menjadi pemimpin Kesatuan Soviet yang kini telah berpecah dan dikenali sebagai Rusia.
"Saya berasa lega kerana berjaya menamatkan permainan. Sebahagian hidup saya dihabiskan bermain permainan itu dan ia juga hampir membuatkan saya gila," katanya.

"Saya terlepas beberapa perkara penting dalam kehidupan semata-mata untuk menyelesaikan permainan itu dan saya juga tidak tidur malam kerana memikirkan masalah itu," katanya.

"Rakan-rakan saya menawarkan bantuan tetapi saya mahu menyelesaikan permainan itu sendiri.

"Apabila saya memusing kiub terakhir dan berjaya menyelesaikan permainan itu saya terus mengalirkan air mata," tambahnya.
Sementara itu, jurucakap Persatuan Kiub Rubik Dunia menyatakan bahawa masa yang diambil oleh Parker untuk menyelesaikan permainan itu merupakan satu rekod.

Catat Ulasan