METRO 23 NOV - Geng Ah Boy Tak serik mencuri

RAMPAS...kereta dan peralatan yang dirampas daripada suspek.
RAMPAS...kereta dan peralatan yang dirampas daripada suspek.
pix_topright 
KLANG: Ketua kumpulan curi kereta digelar Geng Ah Boy yang baru dibebaskan dari penjara dua minggu lalu dicekup semula bersama empat lelaki dan dua wanita dipercayai ahli kumpulan itu dalam tiga serbuan berasingan, Sabtu, Ahad dan kelmarin.
Ahli kumpulan terbabit pakar mencuri kereta yang lengkap dengan sistem keselamatan penggera canggih dalam tempoh lima hingga 10 minit. Ketua Polis Daerah Klang Utara, Superintendan Mohamad Shukor Sulong, berkata polis memberkas tujuh suspek berusia 19 hingga 34 tahun itu termasuk ketua kumpulan Geng Ah Boy yang baru dua minggu dibebaskan dari penjara atas kesalahan sama.

“Semua suspek ditahan dalam serbuan tiga hari. Serbuan pertama Sabtu lalu, dua suspek lelaki ditahan ketika memandu Proton Perdana V6 di Jalan Tiara, Bandar Baru Klang.


“Susulan itu, sehari kemudian polis menahan empat suspek, dua lelaki dan dua wanita bersama sebuah Toyota Vios di sebuah rumah di Sungai Putus, Klang.

“Suspek yang terakhir ditangkap kelmarin di Taman Gembira, Klang, yang menaiki sebuah Proton Waja,” katanya dalam sidang akhbar, di sini, semalam.


Menurutnya, dalam serbuan berikutan maklumat awam itu, polis merampas empat kereta dipercayai dicuri iaitu dua Proton Perdana V6, sebuah Toyota Vios dan sebuah Proton Waja. Semua kereta itu dianggarkan bernilai RM150,000. Menurutnya, siasatan lanjut dijalankan untuk mengenal pasti saki-baki kumpulan itu dan kes kini disiasat mengikut Seksyen 379 (A) Kanun Keseksaan.

Catat Ulasan