METRO 27 NOV - Sepasang kekasih maut

RAGUT NYAWA... Keadaan kereta kancil yang remuk setelah bertembung dengan dengan sebuah lori di Jalan Ipoh-Lumut dekat Lahat yang mengorbankan dua nyawa, di sini semalam.
RAGUT NYAWA... Keadaan kereta kancil yang remuk setelah bertembung dengan dengan sebuah lori di Jalan Ipoh-Lumut dekat Lahat yang mengorbankan dua nyawa, di sini semalam.
IPOH: “Kedua-duanya sudah lama mengenali antara satu sama lain dan keluarga juga merestui hubungan mereka. Kami sedih hubungan mereka berakhir sebegini,” kata ahli keluarga Ain Nadia Baharuddin, 21, yang meninggal dunia dalam kemalangan ngeri di sini, pagi semalam.
Dalam kejadian jam 10.30 pagi, Ain Nadia dan rakan sekuliahnya di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Seri Iskandar, Muhammad Hilmi Md Yusoff, 21, terbunuh selepas kereta dinaiki mereka terbabit kemalangan di Kilometer 7, Jalan Ipoh-Lumut, di sini.

Ahli keluarga Ain yang enggan dikenali berkata, arwah berasal dari Kampung Dato Ahmad Said Tambahan, Manjoi di sini, adalah anak bongsu daripada lima beradik manakala Muhammad Hilmi berasal dari Hulu Kinta.
Dia berkata, kedua-duanya sudah berkenalan lama sebelum sama-sama mendapat peluang melanjutkan pengajian dalam bidang sama.

“Kami sekeluarga masih terkejut dengan kejadian ini. Kami terkilan kerana hasrat arwah untuk menukar kursus diploma diikutinya kepada ijazah sarjana muda tidak kesampaian,” katanya sedih.

Muhammad Hilmi adalah penuntut program Ijazah Sarjana Muda Ukur Bahan di UiTM Seri Iskandar manakala Ain Nadia penuntut program diploma kursus sama. Difahamkan, Ain Nadia ketika ini mengikuti program penerapan untuk menukar program diplomanya kepada sarjana muda.
Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Ipoh, Deputi Superintendan Wan Shahruddin Wan Omar berkata, kejadian dipercayai berlaku apabila kereta Kancil dipandu Muhammad Hilmi dalam perjalanan dari Jelapang menghala ke Lumut, gagal memotong sebuah kenderaan di depannya sebelum bertembung dengan sebuah lori dari arah bertentangan.

“Akibat perlanggaran itu, kereta Kancil terbabit tercampak kembali ke laluan menghala ke Lumut dan dilanggar sebuah kereta Honda CRV manakala lori pula terbabas ke kiri jalan,” katanya di sini, semalam.
Wan Shahruddin berkata, Jabatan Bomba dan Penyelamat yang mengambil masa lebih 30 minit untuk mengeluarkan mayat mangsa tersepit pada mulanya menyangka hanya seorang mangsa di tempat duduk pemandu berikutan seorang lagi mangsa terperosok di bawah kereta yang remuk teruk itu.

Kedua-dua mangsa dipercayai dalam perjalanan menuju ke kampus UiTM Seri Iskandar.

Beliau berkata, mayat kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarga masing-masing, petang semalam.

Catat Ulasan