Penat Bertengkar dengan Menantu, Ibu Mertua Pilih Jahit Bibir Sendiri


 

Seorang perempuan berusia 57 tahun menjahit bibirnya sendiri setelah ia bertengkar dengan menantunya di rumah mereka di Taiwan.
Lin mengaku penat mendengar keluhan menantunya yang mengatakan dirinya terlalu cerewet. Minggu lalu, setelah pertengkaran yang hebat dengan menantunya yang berasal dari Vietnam, menantu yang bernama Chen menelefon polis dan mengatakan jika Lin mengidap sakit jiwa tapi menolak untuk pergi berubat.
Polis tak dapat melakukan apapun kerana Lin mengunci diri di dalam bilik dan meninggalkan rumah mereka di Taoyuan. Dua jam kemudian, ia kembali dan Chen menelefon polis dan mereka menemukan kepala Chen berdarah dan menurut Chen ini disebabkan kerana Lin menyerangnya dengan setrika.
Siang harinya, Lin ditemukan berjalan-jalan di taman dan bibirnya dijahit. Ia kemudian dibawa ke klinik agar jahitan tersebut dibuka.
Lin mengatakan ia menjahit bibirnya sendiri kerana Chen selalu marah jika ia terlalu cerewet. Tetapi doktor tidak percaya kerana jahitan itu terlalu kuat dan kemungkinan dilakukan orang lain.
Ehsan  : melayukuhebat.com

Catat Ulasan