Rezeki, kereta yang hilang 16 tahun lalu dijumpai semula


SALT LAKE CITY, KOMPAS.com — Edward Neeley dari Jefferson City sangat senang kerana dapat menemukan lagi kereta kesayangannya yang dicuri 16 tahun lalu. Dia berhasil mendapatkan lagi sedan Chevy Camaro klasiknya setelah menemui kereta itu dari Utah bulan lalu.

Neeley menghubungi polis Utah setelah dia melihat Camaro tersebut dijual secara online. Penjualnya, Brent Dockery dari Syracuse, membeli kereta itu empat tahun lalu di situs eBay. ”Dia juga merupakan korban penipuan,” ujar polis setempat. Dia tidak menyedari nombor enjin kereta itu telah diubah.

Detektif Davis mengatakan, nombor identitiyang asli masih tercantum pada panel pintu. Setelah penyelidikan, polis Utah mengembalikan kereta itu kepada Neeley yang merupakan pemilik sahnya.

”Oh, akhirnya saya mendapatkan mobil kesayangan saya lagi. Tidak pernah terlintas dalam fikiran saya dia akan ditemukan lagi,” kata Neeley. Dockery mengatakan, ia membeli mobil itu seharga 16.000 dollar AS dan menghabiskan 10.000 dollar AS untuk memperbaikinya. Masalah antara Neeley dan Dockery akan diselesaikan di pengadilan sivil. (AP/Joe)

Sumber :Kompas Cetak

Catat Ulasan