Wanita ini mati selepas mewarnakan rambutnya

Seorang remaja meninggal dunia berikutan serangan drastik yang melanda dirinya selepas 20 minit dia mewarnakan rambutnya.

Tabatha McCourt, 17 tahun mula menjerit dan muntah-muntah sebelum rebah kesakitan di rumah kawannya. Pasukan perubatan sedang menyiasat kemungkinan bahawa dia mendapat tindak balas yang jarang berlaku akibat alergik kepada bahan kimia yang berada dalam pewarna rambut.

Rakan baik remaja terbabit, Goodhall Heather berkata, 'Tabatha sentiasa mewarnakan rambut dengan warna yang berbeza. Dia menggunakan perwarna itu kira-kira 20 minit sebelum dia bangun dan pergi ke bilik mandi.
"Dia datang semula beberapa minit kemudian, duduk di kerusi itu dan kemudian wajahnya penuh ketakutan dan menarik foils dari rambutnya. Dia mula menjerit," tidak, tidak " dan teman lelaki ibu saya memegangnya dan cuba untuk menenangkannya. Keadaan itubenar-benar menakutkan. Matanya kelihatan lucu dan kemudian dia mula sakit. Dia kelihatan seperti anak patung buruk, tempang dan hanya berbaring di situ. '

Tabatha kemudian dikejarkan ke Hospital Besar Monklands, Lanarkshire selepas kejadian itu berlaku di Airdrie. Dia kemudiannya meninggal dunia. Heather menangis sambil menambah: "Ia semua seolah-olah seperti satu mimpi.

'Tabatha adalah seorang kawan yang hebat, begitu murah hati dan merupakan seorang yang periang dalam hidupnya. Kami sedang merancang bersama untuk membuat parti ulang tahun ke-18 kami tahun depan. Saya tidak percaya dia akan pergi. '

Tabatha tinggal dengan ibu bapanya Margaret dan Peter bersama adik-beradiknya iaitu Tiffany, 15 tahun dan Jasmine, 11 tahun.

Polis berkata, kematian itu tidak dapat dijelaskan dan bedah siasat akan dijalankan untuk mengetahui punca kematian. Bahan kimia yang dipanggil P-Phenylenediamine p dilaporkan telah dicadangkan sebagai kemungkinan penyebab kematiannya.

Catat Ulasan