Blogger cantik ini dipermalukan kerana ada vibrator dalam bagasinya


INILAH.COM, Washington – Gara-gara membawa vibrator, penumpang di sebuah lapangan terbang Amerika Syarikat (AS) dipermalukan dan seorang petugas direhatkan. Bagaimana ceritanya?

Pihak berkuasa Keselamatan Transportasi AS (TSA) memutuskan memberi tindakan disiplin kepada seorang petugasnya, terkait keberadaan vibrator tersebut.

Si petugas yang tak disebut namanya, memeriksa bagasi yang dibawa oleh blogger perempuan, Jill Filipovic. Di dalam begasi Filipovic, terdapat ‘mainan’ tersebut.

Selepas memeriksa bagasi Filipovis, si petugas menuliskan kata-kata tak senonoh di dokumen milik perempuan itu. “Get your freak on girl,” tulis si petugas.

Merasa kata-kata itu tak sopan dan jelas tak profesional, Filipovic mengambil gambar tulisan itu dan mempostingnya ke situs blog mikro, Twitter.

“Baru saja membongkar beg dan menemukan catatan ini dari TSA. Sepertinya mereka menemukan barang peribadi milik saya di beg. Wow,” demikian caption foto.

Malang bagi si petugas kerana Filipovic ternyata juga seorang peguam. TSA langsung mengadakan penyelidikan mengenai insiden ini.

“Petugas yang menuliskan kata-kata itu kami pindahkan dari bahagian screening dan memberinya tindakan disiplin,” kata TSA di blog resminya. Filipovic tak menyaman TSA atas insiden ini.

Catat Ulasan