Selama 5 hari dalam sarang buaya, wanita 11 tahun ditemukan masih hidup

WINTER SPRINGS — Nadia Bloom, gadis berusia 11 tahun yang menderita sindrom Asperger (salah satu gejala autisme), ditemukan masih hidup setelah lima hari "terbenam" sendirian di sebuah paya yang dipenuhi buaya di Florida, Amerika Syarikat.

Telegraph, melaporkan, gadis itu terakhir dilihat menaiki basikal dan pergi ke dalam hutan untuk membuat rakaman video alam semulajadi. Kevin Brunelle, ketua polis di Winter Springs, Florida mengatakan, gadis remaja itu menderita gigitan nyamuk, dehidrasi serta lapar tetapi dia "baik-baik saja". "Saya tidak pernah percaya pada keajaiban tetapi kini saya mempercayainya," kata Brunelle.

Nadia terbenam di paya sehingga ke paras pinggang ketika ditemukan. Kepada pasukan penyelamat, dia mengatakan, "Saya gembira kalian menjumpai saya. Saya tidak percaya kalian menyelamatkan saya."

Pihak berkuasa telah mencari Nadia di daerah berhutan itu dengan menggunakan peralatan radar pengesan haba, helikopter, anjing pengesan dan pasukan selam. Sukarelawan juga telah cuba menjejakinya di kawasan itu. Mereka menggunakan parang untuk memotong belukar.

Ayah gadis itu, Jeff Bloom, mengatakan, "Kami dilimpahi oleh doa semua orang. Semua orang di seluruh negara berdoa."

Nadia ditemukan James King, seorang anggota Gereja di Metro Winter Springs. Keluarga Bloom juga merupakan jemaah gereja itu. King mengatakan, "Tuhan telah mengarahkan saya terus kepadanya (Nadia) kerana saya berdoa."

Gadis itu kemudian dibawa ke rumah sakit dan kini sedang dirawat kerana gigitan nyamuk tetapi dalam keadaan yang stabil.

Catat Ulasan