Kenderaan Pelik Separuh Motor Dan Kereta Akhirnya Dirampas Polis

article 1308659358432 0CA8FD1A00000578 937149 636x300 Kenderaan Separuh Motor Dan Kereta Akhirnya Dirampas Polis
Markus Sell dari Jonschwil, Switzerland telah mencipta sebuah kenderaan yang mempunyai stearing motosikal dan belakang disambung dengan separuh kereta Renault Clio.
Susunan tempat duduk mungkin tiada yang menarik perhatian, namun hakikatnya dia berjaya mencecah kelajuan sehingga 112.65 km/j.
Malangnya, perjalanan pertamanya telah ditahan oleh pihak polis trafik setelah melihat dia menunggang/memandu kenderaan yang pelik tersebut.
Menurut polis, dia telah melanggar undang-undang kerana tidak dapat mengisytiharkan jenis kenderaan tersebut serta tidak mendaftar, memiliki cukai jalan, insurans dan tidak diuji.
Menurut pihak polis lagi, mereka tidak pasti adakah ia sejenis kereta atau motosikal. “Dia seorang mekanik berbakat tetapi dia hendaklah mencubanya di trek perlumbaan.”
Jual nampaknya bersedia untuk kembali ke papan lukisan untuk mencipta sesuatu yang sama – tetapi diharapkan roadworthy dan undang-undang, kali ini.
Markus Sell kemudian berharap akan mencipta sesuatu yang sama lagi, akan tetapi berharap ia adalah sesuatu yang berharga dan mengikut undang-undang.

Catat Ulasan