URUTAN INTIM

urutan intimPakar sakit Tuan dan Kesihatan Reproduktif Lelaki dan Wanita, Dr. Ismail Tambi yang terkenal membicarakan persoalan seks secara ilmiah mengakui bahawa amalan urutan antara suami isteri akan dapat meningkatkan keintiman seksual dan keharmonian rumahtangga.
Urut mengurut yang halal antara suami isteri memang digalakkan kerana ia mendatangkan satu kenikmatan luar biasa tetapi kita masih mengabaikan kepentingan itu, sedangkan ia boleh membantu membina kebahagiaan rumahtangga.
Menurutnya, teknik urutan itu juga perlu berpandukan kepada kaedah saintifik supaya ia mendatangkan kesan kesihatan kepada anggota tubuh badan dan seksual.
“Sepatutnya masyarakat kita jangan tertutup atau malu kepada perkara-perkara yang berkaitan dengan pendidikan seks secara ilmiah dan ia perlu disebarkan secara terbuka”, kata Ketua Klinik Pakar Pusat Kepakaran Reproduktif Manusia, Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) itu di sini hari ini.
Menurutnya, tidak timbul masalah pendidikan ilmiah secara terbuka mengenai seks itu akan memberi kesan negatif kepada kanak-kanak dan remaja, malah mereka akan lebih memahami perkara yang tidak baik berhubung dengan seks dan elemen rangsangan lain ke arah itu.
Dr. Ismail mengulas isu hangat teknik urutan ‘cakaran harimau’ dan ‘urutan labah-labah’ bagi membina keintiman suami isteri sekali gus mendorong kepada rangsangan seks untuk keharmonian rumahtangga seperti yang dinyatakan oleh penceramah agama dan motivasi, Siti Nor Bahyah Mahmood kelmarin.
Dr. Ismail mengakui sentuhan kulit antara lelaki dan perempuan memang boleh mendatangkan kenikmatan dan boleh dimanfaatkan oleh pasangan suami isteri.

Catat Ulasan