Selebriti Filipina pergi ke Mekah selepas memeluk Islam

Dia digelar “wanita masa depan industri hiburan” dalam perjalanan untuk kemasyhuran sebelum dia kelahiran semula rohani.
Queenie Padilla membintangi dalam TV menunjukkan waktu penting dan akan menyanyi dan menari dalam jumlah pengeluaran pada menunjukkan pelbagai popular di Filipina. Dia separuh lagi berpasangan romantis (“cinta pasukan” dalam percakapan biasa showbiz tempatan) yang bertujuan untuk menetapkan hati yg berdebar. Pada 20, dia tinggal impiannya – atau supaya dia berfikir.
“Ia adalah satu impian yang menipu,” Queenie memberitahu Arab News sambil duduk memakai Abaya dan tudung di atas kepalanya. Tanpa solek, mukanya seperti malaikat dan lebih indah daripada ketika dia dolled untuk penampilan dan menunjukkan tetamu.
Media Saudi baru-baru ini dikesan pada cerita selebriti Filipina yang pergi ke Mekah dan kembali dengan Islam reignited dalam dirinya. Selepas menunaikan haji untuk kali pertama, beliau mengisytiharkan kepada semua bahawa industri hiburan kini di belakangnya. Video YouTube di mana dia dengan suara sedih berkongsi pengalaman haji mengubah hidup mendapat ‘view’  sangat tinggi dan dikongsi bersama  di kalangan orang Islam. “Inspiring” adalah kata sepakat.
Apa yang mencetuskan satu pusingan 180 darjah untuk wanita muda yang mati pada mengejar kerjaya showbiz hanya empat tahun yang lalu? Bagaimana keputusan itu dikira? Dan, bagaimana reaksi peminat-peminat beliau?
Queenie berkata dia berasa amat bimbang apa yang pengarah, pengurus, dan terutamanya, peminat akan berfikir. Setiap orang mempunyai harapan dia dan dia rasa tekanan. Beliau telah bertanya kepada dirinya: “Adakah saya akan hidup hidup saya mengingkari Allah atau saya akan membuat keputusan muktamad dalam hidup saya sebagai seorang Muslim yang baik dan benar-benar mengamalkan Islam dengan cara yang betul? Terdapat perjuangan tetapi saya terpaksa membuat pilihan. Jadi saya membuat pilihan itu. Saya berhenti. ”
Queenie memanggil dirinya satu kembali kepada Islam kerana ia adalah hanya lapan bulan yang lalu bahawa dia memeluk kepercayaan sepenuh hati selepas melawat ibunya di Australia, di mana dia membesar nominal Islam dengan dua adik-beradik beliau dan saudara mereka bongsu.
Robin bapanya, yang berasal dari showbiz, terkenal berkahwin dengan ibu Queenie dalam upacara Islam di dalam penjara kerana beliau menjalani hukuman penjara 21 tahun kerana memiliki senjata api secara haram dalam awal 90-an. Beliau telah diampunkan oleh presiden ketika itu, dan dia meninggalkan penjara pada tahun 1998 tidak kurang terkenal daripada apabila dia masuk. Dia tetap menjadi salah satu filem tindakan Filipina paling Bankable dan bintang TV sehingga kini.
Kehidupan yang sibuk selebriti tidak meninggalkan banyak masa untuk Robin untuk mendidik keluarganya tentang Islam seberapa banyak yang dia mahu, tetapi Queenie kredit dia tetap, kerana jika tidak kerana dia, mereka tidak akan Islam.
“Apabila saya pergi ke Filipina, ayah saya memberitahu saya untuk memakai hijab dan berdoa. Tetapi saya tidak tahu mengapa saya berdoa. Saya jahil tentang Islam dan menjadi seorang Muslim. Pada masa itu, saya tidak lagi merasai kemanisan iman. Saya fikir itulah sebabnya saya adalah sesat. ”
Ibu mereka mula mengamalkan Islam sendiri hanya dua bulan sebelum Queenie tidak, dan dia membiarkan anaknya sulung tahu keinginan untuk anak-anaknya untuk menjadi baik, mengamalkan Islam. Queenie mengatakan bahawa apabila dia mula-mula melihat ibunya selepas kedua yang ditemui semula Islam, beliau berasa “terkejut.”
“Saya melihat cahaya di dalamnya ini bahawa saya tidak pernah dilihat membesar sebagai seorang kanak-kanak. Semua yang keluar dari mulutnya adalah semua mengenai Islam dan Allah. Dan dia sedang membaca al-Quran sentiasa dan mendengar ceramah-ceramah dan dia memakai tudung. Saya bertanya kepadanya jika dia takut memakai hijab dalam masyarakat ini. Beliau berkata dia bukan kerana dia telah takwa, dan bahawa semua perkara-perkara itu. ”
Semasa makan malam, mereka akan mempunyai perbualan mengenai akhirat dan sama ada atau tidak mereka taat kepada Allah dengan perbuatan-perbuatan dan tindakan mereka.
“Ia membuat saya berfikir,” katanya. “Saya mula menilai dan bertanya kepada diri saya sendiri jika saya benar-benar gembira dengan tugas saya, dan saya menyedari bahawa ada sesuatu yang hilang dalam hidup saya. Terdapat kekosongan di dalam. Saya mahu rasa apa yang ibu saya rasa kerana dia begitu gembira dan kandungan dan damai. Saya memberitahunya, ‘Oh please, saya ingin mengetahui lebih lanjut tentang Islam. ”
Dan dia. Sambil belajar lebih lanjut mengenai Islam, dia tahu dia telah menemui apa yang akan mengisi kekosongan yang dia rasa: semangat keagamaan diperbaharui.
“Ia adalah satu perasaan yang menakjubkan. Saya rasa ia adalah panggilan dari Allah. Lebih banyak saya belajar tentang Islam, semakin ia menjadi minat saya. Dan setiap hari, apabila saya mendapat pengetahuan yang lebih banyak dan lebih, bahagian-bahagian yang hilang diri saya mula berkembang. Kekosongan secara beransur-ansur pergi terlalu jauh, “katanya.
Queenie pergi kepada Makkah semata-mata sebagai jemaah haji dan bukan pelakon, walaupun dia telah bertemu dengan masyarakat Filipina yang sama saja. Dia melawat Sekolah Antarabangsa Filipina di Jeddah dan lain-lain sekolah swasta di mana penerimaan pelajar sangat hebat.
Pengalaman beliau yang paling tidak dapat dilupakan dalam singkat dua minggu di sini, bagaimanapun, mengambil tempat di sebuah hospital di mana beliau melawat seorang wanita Filipina berusia 30 tahun dengan bentuk yang jarang berlaku kanser. Queenie berdoa bagi pesakit yang bermimpi pergi ke Kaabah. Lama selepas itu, perempuan itu kembali kepada Islam dan mengisytiharkan formula iman dalam Islam, membuat Queenie “orang yang paling gembira hidup.”
“Pesakit membangunkan saya dengan cara yang beliau mengingatkan saya bahawa penyakit atau kematian boleh mencecah kami pada bila-bila masa. Tiap-tiap hari sebagai orang Islam, kita perlu bersedia, “kata Queenie.
Ibu bapa Queenie, kini berkahwin dengan orang yang berbeza, amat gembira atas keputusan untuk mengamalkan agamanya sepenuhnya. Misi berikutnya adalah untuk berkongsi lebih lanjut mengenai Islam dengan Kylie kakaknya. Queenie juga merancang dalam perniagaan, dan pada masa yang sama, mengambil pengajian Islam.
Hari ini, Queenie bercakap dengan disabitkan tidak sebelum ini dilihat dalam beberapa wawancara TV beliau, di mana dia muncul terpelihara dan walaupun agak gugup sedikit. Dia telah berubah menjadi seorang wanita yang menyampaikan mesej Islam kepada orang-orang yang mempunyai keberanian dan keyakinan, walaupun dia mengaku pengetahuan beliau adalah masih terhad.
Queenie – atau Khadijah, nama Islam beliau baru-baru ini menerima pakai – pasti kehilangan peminat sebaik sahaja dia meninggalkan dunia hiburan sepenuhnya, tetapi dia kelihatan telah mendapat yang baru dalam perjalanan beliau mengisytiharkan kepercayaan beliau.

Arab News

Catat Ulasan