Nyawa Wanita Ini Melayang Setelah Setubuhi Anjing


Selain sia-sia kerana tak mungkin menghasilkan keturunan, hubungan seks antara 2 spesies yang berbeza juga berbahaya bagi kesihatan. Dalam sebuah kes, seorang perempuan mati setelah disetubuhi seekor anjing gembala. Kes yang terjadi pada tahun 2008 lalu ini menimpa perempuan Ireland berusia 43 tahun yang sudah punya 4 orang anak. Kejadian itu berlaku 7 Oktober 2008, ia melakukan hubungan seks dengan seekor anjing gembala dari jenis German Shepherd yang tubuhnya cukup besar kerana diminta temannya.

Beberapa jam selepas itu, perempuan yang tidak disebutkan namanya ini mengalami anaphylaxis atau reaksi alergi yang berlebihan. Ia mengalami sesak nafas dengan disertai gejala mirip alergi kacang, namun sangat parah sehingga harus dilarikan ke Mid-Western Regional Hospital di Limerick, Ireland.

Reaksi alergi yang dialaminya terlalu parah, hingga akhirnya ia sama sekali tidak boleh bernafas. Dikutip dari Thejournal, Isnin (19/9/2011), perempuan ini juga diketahui punya kecenderungan fetish atau perilaku seks yang menyimpang ini akhirnya meninggal dunia.

Peristiwa tragik ini bermula dari perjumpaannya dengan sesama kaum fetish, yakni seorang laki-laki 57 tahun bernama Sean McDonnell di sebuah forum internet. McDonnell merupakan pemilik anjing gembala yang sekaligus menyuruh si perempuan bersetubuh dengan anjing tersebut. Sebagai pemilik anjing, McDonnell akhirnya diadili dengan ancaman penjara seumur hidup yang hukumannya diputuskan baru-baru ini.

Penyimpangan perilaku seks yang dialami oleh pasangan ini dikategorikan sebagai parafilia, atau minat seksual terhadap objek yang tidak wajar. Kerana kebetulan objek yang membuat ghairah seksualnya meningkat adalah binatang, maka penyimpangan ini lebih khusus disebut zoofilia atau bestiality.

Ketertarikan seksual terhadap objek lain punya nama sendiri-sendiri misalnya pedofilia untuk yang terangsang oleh anak kecil, atau nekrofilia untuk yang terangsang oleh mayat. Ketertarikan terhadap pakaian tertentu seperti stocking dan skirt mini lebih lazim disebut dengan istilah umumnya, yakni fetish pakaian (clothes fetish).

Pada pengidap zoofilia, objek yang membangkitkan ketertarikan seksual tidak selalu sama misalnya ada sebagian laki-laki yang suka menyetubuhi angsa. Sementara pada perempuan, zoofilia biasanya melampiaskan ghairah seksnya dengan binatang yang tubuhnya cukup besar misalnya anjing atau kuda.

Melakukan persetubuhan dengan binatang tentu saja penuh risiko. Tak hanya menyebabkan alergik yang mematikan seperti yang terjadi di Ireland, perilaku ini juga boleh menularkan penyakti-penyakit bersumber binatang yang disebarkan melakui hubungan cairan tubuh misalnya rabies.

Catat Ulasan